پیشرفت های ایران درفناوری های فضایی چالشی جدید برای آمریكا خواهد بود
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا از مالزی، این پایگاه خبری در ادامه با تاكید بر اینكه پرتاب ماهواره نوید كه به طور كامل در ایران طراحی و ساخته شده و با موفقیت به فضا پرتاب شده است نشانه پیشرفت فناوری های فضایی ایران است، نوشت: این امر فناوری های فضایی را كه در انحصار آمریكا قرار گرفته بود را به چالش كشیده است.

در گزارش این پایگاه خبری آمده است: به رغم اینكه بسیاری از كشورها حتی از اجاره دادن ماهواره خود به ایران ممانعت می كردند، اما امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته است مراحل ساخت و پرتاب ماهواره را در كشور كامل كند.

پایگاه خبری حزب اسلامی مالزی می افزاید: موفقیت های ایران تنها به فناوری های ماهواره ای محدود نمی شود و این كشور همچنین توانسته است در زمینه جنگ الكترونیك نیز به موفقیت های چشم گیری دست یابد.

ماهوره نوید كه از طریق موشك ماهواره بر سفیر به فضا ارسال شده است، یك ماهواره ارتباطات راه دور با كاربردهای علمی است كه به طور كامل در ایران طراحی و ساخته شده است و به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به فضا پرتاب شده است.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران پیش از این در سال 2009 اولین ماهواره خود به نام امید را به فضا پرتاب كرده بود. ایران یكی از 24 عضو موسس كمیته ویژه استفاده مسالمت آمیز از فضای ماوراء جو سازمان ملل است كه در سال 1959 ایجاد شده است.

آساق**335





:: برچسب‌ها: بهار , شیکاگو , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: